Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.09.2012 00:59 - Спор кмет общински съвет Кюстендил
Автор: lyubomirstoykov Категория: Регионални   
Прочетен: 1416 Коментари: 0 Гласове:
1



Бях да решил да не се занимавам със спора кмет  -  Общински съвет, но не издържах и ще взема отношение по два от ремите, които се въртят в община Кюстендил.

Именно ще изразя моето мнение и виждане по двете решения на общинският съвет, които кмета връща за преразглеждане, за да спаси част от авторитета на Общинския съвет.

Става въпрос за решения №102 и 103 от 14.09.2012г.

Започвам с преместването на училището от квартала населен с роми. Цитирам дословно решение №102:

«Р Е Ш Е Н И Е

№ 102

 

На основание чл. 21, ал. 1, т.23 от Закона за местното самоуправление и местната администрация,  чл. 5, ал. 1, т. 25 от Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, Общинския съвет – Кюстендил,

 

Р Е Ш И:

 

            Не дава съгласие Четвърто основно училище “Иван Вазов” с административен адрес гр.Кюстендил, ул. ”София” № 6 да бъде преместено на друг административен адрес.»

Цитирам и частта от изказване на кмета относно това решение:“ По закон, кметът се грижи изцяло за осигуряването и контрола на учебния процес. Общинският съвет има право единствено да взема становище по преобразуване и закриване на училища", заяви кметът на Кюстендил Петър Паунов“.

В случая Общинският съвет, решава училището да не бъде преместено и да остане на настоящият адрес.  В закона не е записано, нищо по въпроса за преместването, но за преобразуване или закриване на училище се изисква решение на Общинският съвет с което се предлага на съответният министър да закрие или преобразува училището, но в този закон не е упоменато и това, че кмета може да мести училищата и сам да променя предназначението на една училищна сграда. В случая се налага в сграда за обучение на ученици след осми клас, да се обучават ученици от първи до осми клас. Само тази причина е достатъчна това преместване да не състой. Интересни са някои от доводите на кмета за необходимостта от преместването, като с преместването на училището, извън квартал „Изток“, ще се увеличи посещамостта и ще се подобри учебният процес. Как ли ще стане това, като учениците и учителите си остават същите, родителите са същите, но обидени от преместването. От едно такова преместване, ще се наложи, по- голяма разходка на децата до къщи ( ако не тръгнат на разходка в обратната посока ), след като  решат, че днес повече няма да стоят повече на училище. Тази разходка крие рискове от пътно транспортни произшествия, понеже ще се наложи да се пресича натоварена улица.

При преместването на IV ОУ "Иван Вазов", едва ли ще има други ефекти освен двусменен режим на обучение и по- големи разходи на Общината за транспортирането на децата до училище.

Сега да се занимаем с решение №103:

„Р Е Ш Е Н И Е

№ 103

На основание чл. 21, ал. 1, т.8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация,  чл. 5, ал. 1, т.8 от Правилника за организацията и дейността на Общинския съвет, неговите комисии и взаимодействието му с общинската администрация, Общинския съвет – Кюстендил,

 

Р Е Ш И:

1.     Определя правомощия на Кмета на Община Кюстендил за разпореждане със суми, извършване на стопански дейности, капиталови разходи,граждански договори за суми до 10 000лв., като разходването на средства, сключването на граждански договори и капиталови разходи над 10 000лв. да става след прието и влязло в сила решение на ОбС - Кюстендил. Задължава Кмета в срок преди настъпване на падежите на всички сключени договори, издавани актове и настоящи плащания за сумите над 10 000 лв. да депозира докладна пред ОбС Кюстендил за своевременно вземане на решение.

 

2.              Предстоящите срещи - бизнес, културни, инвестиционни, спортни, духовни и всичко свързано с добрата практика за развитие на Община Кюстендил, да се осъществяват в присъствието на Председателя на ОбС Кюстендил или упълномощен от него общински съветник, като задължава Кмета на Община Кюстендил да уведомява предварително Председателя на ОбС – Кюстендил за предстоящите срещи. 

 

3. Задължава Кмета на Община Кюстендил, в три дневен срок да представи пред Председателя на ОбС, справка за наличността по двете депозитни сметки и в случай, че не представи или от представената справка се установи липса на суми да се сигнализира Прокуратурата.»

Обосновката на кмета за връщането на това решение е: „Първото решение, което връщам е незаконосъобразно, тъй като Общински съвет не може да се разпорежда с бюджетни средства. Това е в правомощията на кмета“.

В това решение никъде не пише, че Общинският съвет ще се разпорежда с финансите на общината, а ще взема решения за изразходване на суми над 10 000лв., по предложение на кмета на Общината.

Може би може да оспорва, че решението е взето само на основание чл. 21, ал. 1, т.8 от Закона за местното самоуправление и местната администрация, а не и на основание на чл.17, ал.1. точка 1.

С точка едно от това решение може да се постигне по- голяма прозрачност при изразходване на Общински средства, а не затрудняване на работата кмета, които няма приет бюджет за 2012г. Както и не е представил пред Общинският съвет програма за управление на Община Кюстендил през този мандат.

В трите точки на това решение не виждам нищо противозаконно, но все пак по законността на това решение, най- вероятно ще се произнесе административният съд. 



Гласувай:
1
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: lyubomirstoykov
Категория: Други
Прочетен: 92677
Постинги: 51
Коментари: 89
Гласове: 255
Архив
Календар
«  Юни, 2018  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930